05.01.17 з метою виконання програми гімназії з інформатизації директором гімназії Гузеватим А.Ю. було організовано і проведено
ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР
"ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ДОШКИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ"
Шкільна дошка – це невід’ємна складова будь якого навчального класу, місце обміну інформацією між учнями та вчителем. Інтерактивна дошка – це жива взаємодіявчителя і учнів, управління процесом обміну інформацією між ними. Вона не тільки відображає, що відбувається у комп’ютері, а й дає можливістьвносити виправлення й корективи, робити кольорові позначки й коментарі, зберігати матеріали уроку для подальшого використання й редагування. До комп'ютера і, як наслідок, до інтерактивної дошки можнапідключити мікроскоп,Web-камеру, цифровий фотоапарат або відеокамеру. І з усіма цими відображеними матеріалами можна продуктивно працювати прямо під час уроку.
Працюючи з інтерактивною дошкою, ми завжди перебуваємо в центрі уваги, завжди ведемо спілкування з учнями на пряму й підтримуємо постійний контакт із класом.
Використання інтерактивної дошки на уроці може збільшити ефективність навчання учнів у школі. За рахунок чого це відбувається? Як розкрити потенціал інтерактивної дошки й зробити її незамінним супутником учителя?
Визначено такі ключові напрямки застосування інтерактивної дошки:
- презентації, демонстрації й моделювання.
- підвищення активності учнів на уроці.
- збільшення темпу уроку при використанні інтерактивної дошки.
Інтерактивна дошка - коштовний інструмент для навчання всього класу. Це - візуальний ресурс, що може допомогти вчителям зробити уроки живими й привабливими для учнів. Інтерактивна дошка дозволяє піднести учням інформацію, використовуючи широкий діапазон засобів візуалізації (карти, таблиці, схеми, діаграми, фотографії тощо).
Інтерактивні дошки дозволяють учителеві:
- супроводжувати демонстраційний матеріал помітками та зауваженнями, імпровізувати, більш гнучко готувати матеріал під відповідну аудиторію;
- робити записи на дошці «електронним маркером» різних кольорів на поверхні малюнку, який проектується з комп’ютера;
- зберігати та друкувати зображення на дошці;
- зберігати на комп’ютері увесь хід роботи на дошці;
- працювати з зображенням у відповідний час роботи на дошці;
- створювати прості й швидкі виправлення в наявному методичному матеріалі прямо на уроці, під час пояснення матеріалу, адаптуючи його під конкретну аудиторію, під конкретні завдання, поставлені на уроці.
- подавати досліджуваний матеріал захоплюючими й динамічними способами;
- дозволяє моделювати абстрактні ідеї й поняття, не доторкаючись до комп'ютера, змінити модель, перенести об'єкт в інше місце екрана або встановити нові зв'язки між об'єктами;
- працювати в режимі реального часу.
Інтерактивні дошки схожі на звичайні дошки, але в той же час вони допомагають учителеві використати засоби навчання легко й невимушено, перебуваючи в постійному контакті з класом.
Така дошка дозволяє учителеві збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного матеріалу на уроці, як то картинка з Інтернету або великомасштабна таблиця, текстовий файл або географічна карта. Вона стає незамінним супутником учителя на уроці, відмінним доповненням його слів.
Учні сприймають інформацію швидше,беруть участь у групових дискусіях, роблячи обговорення ще більш цікавими. Вони дозволяють їм виконувати спільну роботу, вирішувати загальне завдання, проводити перевірку знань відразу у всьому навчальному класі, організувати грамотний зворотний зв'язок “учень - вчитель”.
Використання інтерактивної дошки на уроках є однією з вимог сучасного освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства. ( Виступ підготувала: Проценко А.П.)
Заступник директора С.І. Сахно
Коментарi